Astăzi, uleiul de palmier, cacaua, cafeaua și ceaiul sunt printre cele mai răspândite produse din lume. Din 1990 până astăzi, s-a înregistrat o creștere netă a suprafeței cultivate și, în acest context, crește atenția consumatorilor față de durabilitatea producțiilor; impactul consecvent asupra mediului și social necesită angajarea întregului lanț de aprovizionare a părților interesate în ceea ce privește sustenabilitatea producției. De fapt, consumatorul este astăzi din ce în ce mai sensibil la viitorul planetei, la exploatarea resurselor și îndreaptă alegerile sale achiziție bazată pe cerințele de sustenabilitate.
Se adresează
Se adresează operatorilor de rafinare, procesatorilor, producătorilor, comercianților, retailerilor si cu amănuntul și alte părți interesate din lanțul de aprovizionare;
Persoanelor responsabile cu supravegherea siguranţei şi protecţiei produselor, manageri calitate, echipa de siguraţa alimentului, agronomi, tehnologi, consultanţi.
Obiective
În cadrul cursului se vor urmări:
- Prezentarea principiilor RSPO și/sau UTZ și impactul acestora pentru organizații;
- Cerințe ale standardelor – schemă, module, programe de trasabilitate, e-trace, marcare și siglă;
- Prezentarea elementelor cheie ale planului companiei pentru conformare RSPO și/sau UTZ;
- Aspecte legate de vânzare și cerințe obligatorii referitoare la tranzacție;
- Cerințe referitoare la instruire, păstrare înregistrări și tratarea reclamațiilor, analiza efectuată de management;
- Cerințe specifice tipului de lanț de aprovizionare utilizat.
- Cerințe legate de auditare și certificare.
Beneficii operaţionale şi la nivel de companie
- răspunde la solicitările și cerințele clienților raportat la angajamentul lor în termeni de sustenabilitate si calitatea produselor.
- satisfacerea nevoilor marilor distribuitori si comercianților cu amănuntul de a atesta sustenabilitatea produselor;
- demonstreaza angajamentul față de practicile productive durabile;
- cresterea încrederii angajaților că lucrează intr-o organizatie responsabilă social;
- vizibilitate directă față de consumatorul final, prin aplicarea siglei ambalajele proprii.
Durată
1 zi
Cost
175 Euro
Criterii de acces
n/a